Pinkstergemeente De Banier

Hofkampstraat 169-173
7607 NG ALMELO

Kerkgebouw:   De kerk is centraal in Almelo in de wijk Hofkamp gelegen, een kwartier lopen van het NS station. tel. 0546821199.

Kerkdiensten: zondagmorgen om 10 uur (vanaf 9.50 uur voordienst met samenzang en getuigenissen). Na afloop koffiedrinken.

Kenmerken: ‘Een  bedehuis voor alle volken’ staat met grote letters in de samenkomstzaal geschreven. Met meer dan 25 verschillende nationaliteiten is De Banier een zeer multiculturele Pinksterkerk. De gemeente telt veel gezinnen met kinderen en jongeren.

De zondagse eredienst neemt een centrale plaats in en wordt gekenmerkt door lofprijs (hoofdzakelijk uit de Opwekkingsbundel), aanbidding en woordverkondiging. We komen samen tot eer van God en tot opbouw van ons eigen geestelijk leven. Regelmatig zijn er ook Indonesische diensten, waarin tweetalig, in Bahasa en Nederlands, wordt gepreekt.

Activiteiten door de week: bidstonden, gastsprekers, leren werken met video, een eigen boekwinkel. Verder komen de gemeenteleden per wijk met regelmaat samen in zogenaamde celgroepen, gericht op geloofsgesprek en gebed, onderlinge zorg en opvang van nieuwe mensen. Er is een bloeiend jeugdwerk voor kinderen en jongeren in verschillende leeftijdsgroepen. Zo is er voor de groep van 16 tot 25 jaar een aanbod van bijbelstudie, God zoeken, gezelligheid en soms volleybal en een uitstapje.

Contactpersoon: Michiel van Zuthem
T: 0610223529