De Nieuwe Kerkgemeente in Middelburg

Onder den Toren 1
4331 BD Middelburg

Kerkgebouw: De Nieuwe Kerk is gelegen midden in het oude centrum van Middelburg, naast de markante toren “De lange Jan” en op 10 minuten loopafstand van het NS station.

Kerkdiensten: aanvang: 10.00 uur. Na elke dienst is er koffiedrinken.

De jongste kinderen kunnen tijdens de dienst naar de crèche en voor de basisschoolleeftijd is er kindernevendienst. Voor de wat oudere jongeren is er regelmatig tijdens de dienst Jeugdkerk en/of Jeugdkerk Plus.

Kenmerken: de Nieuwe Kerkgemeente is een levendige, uitnodigende gemeente voor mensen van alle leeftijden en achtergronden. Zij wil een geloofsgemeenschap zijn waarin ‘kennen en gekend zijn’ en omzien naar elkaar aandacht krijgen.

Het Hofje, dat tegenover de kerk ligt, speelt hierbij een centrale rol.

Activiteiten door de week:

Elke dinsdag, donderdag en zaterdag inloop in Het Hofje voor een kopje koffie of thee, een praatje of een spelletje.

Elke laatste donderdag van de maand is er Eetcafé Het Hofje, iedere tweede woensdag Eetcafé Smikkelhove en elke tweede zondag van de maand is iedereen welkom bij een lunch in Het Hofje.

Binnen de Nieuwe Kerkgemeente zijn er verschillende gespreksgroepen, een cantorij en een kinderkoor.

De Nieuwe Kerkgemeente houdt contact met de stichting DOOR, die verantwoordelijk is voor het opvanghuis voor ex-gedetineerden aan de Golsteinseweg.

Predikanten:
ds P. Couvee, ds. J. Beijer en ds. J. Büller