De Open Hof

Hoflaan 2
6715 AJ EDE

Kerkgebouw:  in de wijk Veldhuizen vlak bij het winkelcentrum Bellestein. Halte Binnenhof van buslijnen 3 en 4.

Kerkdiensten: Zondagmorgen om 10.00. Koffiedrinken en ontmoeting na afloop.

Kenmerken:
a) Wij vinden het erg belangrijk dat mensen op hun eigen manier het geloof kunnen belijden. Niet opgelegd of voorgeschreven, maar als iets dat van jezelf is. We zijn een open gemeenschap, gevarieerd in samenstelling, informeel, gelijkwaardig en belangstellend naar elkaar. We proberen zoveel mogelijk ‘maatje’ voor elkaar te zijn, zeker bij zorgen en problemen. Want God heeft ons aan elkaar geschonken, we hebben elkaar gewoon nodig.

b) In onze vieringen zien we om naar de wereld en naar elkaar. We zingen, bidden, lezen uit de Bijbel en luisteren naar een uitleg. We hebben veel jonge gezinnen met kinderen en geven hen in de dienst veel aandacht. In de viering is er een goede balans tussen eerbied en ontspanning.

Activiteiten door de week (zie ook website):
Op een leuke eetlocatie in Ede komen eens in de maand tussen de tien en twintig mensen bij elkaar om samen te eten en te geinen. De Stipavonden zijn vooral bedoeld voor mensen die na een gevangenisstraf (weer) in Ede of elders op de Veluwe zijn komen wonen. De mensen die de avonden organiseren weten iets over ‘binnen’ en ‘buiten’ en willen je graag helpen een goed plekje te vinden in één van de vele kerken in Ede en omgeving. Onder het eten nemen we de tijd om kaarsjes aan te steken voor mensen waarmee je iets hebt of had. Op een Stipavond gaat het vooral om de ontspanning door ontmoeting.

Zin op Zondag, activiteit van ‘Kerk met Stip’ in Ede
Vanaf januari 2018 zijn ze elke zondag van 14.00 tot 16.00 uur in het Luthers centrum in Ede van harte welkom .

Wie? De jongens van de straat en de dak- en thuislozen en de mannen en vrouwen die niet goed weten hoe ze de zondag door moeten komen. Zo’n 5 tot 20 gasten weten wekelijks de weg te vinden naar een zinnige zondagmiddag. We verzorgen voor onze gasten een voedzame maaltijd en een kopje koffie of thee en hebben een luisterend oor.

Afgelopen zondag vroeg ik aan onze gasten wat hen ertoe heeft gebracht bij ons binnen te komen. De antwoorden waren nogal divers:

“Ik heb honger en weet dat ik hier kan komen eten.”

“Ik ben alleen, maar eet niet graag alleen en zoek een beetje aanspraak.”

“Ik voel me hier veilig en op mijn gemak, Ik heb al vanaf donderdag niet meer gegeten en lust wel wat. Anders loop ik de hele dag op straat en op zondag kan ik verder nergens terecht.”

“Er is bij jullie altijd wel iemand die even naar mij omkijkt.”

Dat is ook wat wij willen zijn: een veilige plek waar mensen even kunnen zijn. Even opladen en een goede maaltijd nuttigen.

We zoeken nog mensen die ons team zouden willen versterken. Op zondagmiddag zijn we met drie vrijwilligers aanwezig, Vaak kookt één persoon en de twee anderen zijn als gastvrouw/-heer aanwezig.

Voor aanmelding en informatie kunt u terecht bij:
Han Pol, tel nr. 06-28795597
of bij:  Janneke Odie, tel nr. 06-23618317

Contact:
E: kerkmetstipede@gmail.com

Meer informatie over onze wijkgemeente is te vinden op onze website: Open Hof Ede