Noorderkerk Amsterdam

Noordermarkt 48
1015 NA Amsterdam

Ligging: Noorderkerk, kerk in het hart van de Jordaan. Vanaf Amsterdam CS is de kerk te voet bereikbaar in ca. 15 minuten.
Vanaf CS kunt u bus 18, 21 en 22 nemen(halte Buiten Brouwersstraat) of tram 13, 14 en 17 (halte Westermarkt). Zie www.ov9292.nl.

De kerkdiensten: zijn op zondag 10.00 en 18.30 uur en na afloop van de ochtenddienst is er koffiedrinken.

De Noorderkerkgemeente wil een open gemeenschap zijn, gericht op God, betrokken op elkaar en de wereld.

Activiteiten:

Open kerk: Elke maandagochtend en elke zaterdagochtend van 10.30 – 12.30 uur is er Open Kerk. Tijdens de markturen kun je terecht in dit prachtige monument. Om daar even rond te lopen, te gaan zitten en stil te worden. Om even te praten met deze of gene. Of gewoon een kop koffie of thee te drinken.

Diensten gevangenis: Elke maand zijn er namens de Noorderkerk een aantal vrijwilligers die de kerkdiensten in de PI in Almere bijwonen. Doel van dit werk is om in contact te komen met gedetineerden en dat wanneer zij vrijkomen zij zich welkom mogen voelen in de Noorderkerk.

Hart voor de Jordaan: Geïnspireerd door Hart van Zwolle is het idee ontstaan om als kerk ons in te zetten voor eenzamen in de buurt (De Jordaan). We willen ons verbinden met deze kwetsbare doelgroep door bijvoorbeeld hen te helpen met een boodschap, het maken van een wandeling of wat drinken.

Contactpersonen:
Scriba