Parochie Peerke Donders

Postadres Parochie Peerke Donders:
Goirkestraat 68,
5046 GL Tilburg.

Onder de parochie Peerke Donders vallen vier kerken:

1. De Goirkesekerk, Goirkestraat 68. Dit is onze hoofdkerk.
  2. De Lucaskerk, Lage Witsiebaan 91. Dit is de tweede hoofdkerk.
  3. De Petrus Donderskerk, Enschotsestraat 124.
  4. De Montfortkerk, Corellistraat 231.

Het parochiecentrum is gevestigd op de  Lage Witsiebaan 83-85.

Kerkdienst:
Op zondagochtend om 11 uur. Na afloop is er koffiedrinken

Kenmerken:
De Rooms-katholieke Parochie Peerke Donders is een grote geloofsgemeenschap die wil investeren in mensen. Er zijn 7 beroepskrachten en ca 800 vrijwilligers werkzaam.
De parochie telt vier kerkgebouwen waar wekelijks vieringen worden gehouden. Zowel eucharistie- als woord- en communievieringen. Diverse koren ondersteunen de liturgie met zang. Maandelijks is er een gezinsviering (voor groot en klein).

Doordeweekse activiteiten:
Kennismaking met de bijbel, gebedsavonden en zangmiddagen, leren mediteren en excursies naar kloosters.
Verder: jongerenpastoraat. Er is een noodfonds voor mensen die extra sociale of financiële hulp nodig hebben.
Iedere dinsdag en donderdag is er een inlooplunch van 12.15 tot 13.30 uur in de Elimcommuniteit, Schiphollaan 30, Tilburg. Aanmelding vooraf is niet nodig.

Contactpersoon:
Renee von der Fuhr