Havenkerk

Om en Bij 116
2512 XP DEN HAAG
De Havenkerk is een geloofsgemeenschap in de Schilderswijk van Den Haag. Het missionair diaconaal centrum de Open Hof, Om en Bij 116, functioneert als kerkgebouw en ligt tussen de Hobbemastraat en Brouwersgracht en is bereikbaar met tramlijn 6, uitstaphalte Brouwersgracht.
De kerkdienst is op zondag om 10.30 uur, met na afloop koffie drinken.

Kenmerken: de Havenkerk is een kleine, hechte gemeenschap. Een mix van mensen uit de buurt en elders uit Den Haag. Er is een grote openheid naar mensen uit de buurt onder het adagium: in de kerk is plaats voor ieder mens, niemand is vreemd.
De Havenkerk wil God dienen en mensen tot hun recht laten komen. Kerkbezoekende mensen komen veelal ook door de week bij de activiteiten van de Havenkerk. Het verlangen van de Havenkerk is om  een levenskrachtige kerk te zijn in de binnenstad van Den Haag, die met name mensen bereikt die nog niet geloven. De Schilderswijk is een multiculturele samenleving waar meer dan tweederde van de inwoners van allochtone afkomst is. De Havenkerk gelooft  dat in deze wijk het zendingsveld op de stoep ligt.

Activiteiten (alle in de Open Hof, en gratis):
Maandagavond is er een open maaltijd om 18.00 uur, men is welkom vanaf 16.00 uur.
Er is een kinderclub en een tienerclub.
Woensdagochtend is er inloopspreekuur waar de pastores aanwezig zijn.
Woensdagavond is er een bidstond voor de kerk en de wijk van 20.00 tot 21.00 uur
Vrijdagochtend is er een inloopochtend met ruimte voor gesprek, gebed en een bak koffie.
Vrijdagmiddag is er een startersgroep bijbelstudie 12.30 uur tot 13.30 uur na de inloopochtend.
Op maandag- en dinsdagavond zijn er bijbelkringen die een vervolg zijn op de startersgroep.
De Open Hof heeft zelf ook activiteiten, waaronder de groep Cocain Anonymous op  dinsdagavond, een alfacursus en pastoraat in het Arabisch.

Contactpersoon: Klaas Stuurman
E: klaasstuurman@hotmail.com