Evangelische Kerk Utrecht

Wijnestijnlaan 2, 2525AL te Utrecht

Kerkgebouw: De Evangelische Kerk Utrecht kerkt in het gebouw van het Marcuscentrum, Wijnesteinlaan 2 in de Utrechtse wijk Hoograven. Bereikbaar met lijn 1, halte Hooft Graaflandlaan of lijn 47 halte Goylaan. Van daar nog een paar minuten lopen. Voor automobilisten kan het adres op de TomTom worden ingesteld.

Kerkdiensten: zondagochtend 10.00 uur. Na afloop koffiedrinken. Voor de kids zijn er aparte opvangfaciliteiten.

Kenmerken: De Evangelische Kerk Utrecht wil een veilige plek zijn waar men kan ervaren:
wat herstel is
wat een levende relatie met God is
wat het is om een ‘zegenende invloed’ te zijn.

De gemeente bestaat uit enthousiaste christenen die het christen zijn zo serieus mogelijk nemen. Zij telt zo’n honderd personen die lid of vaste gast zijn. Zo’n beetje alle leeftijden zijn vertegenwoordigd.

De vieringen kenmerken zich door enthousiaste samenzang, begeleid door eigentijdse instrumenten. Centraal in iedere dienst staat de uitleg van een bijbelgedeelte. Verder is er vaak inbreng van gemeenteleden met bijvoorbeeld getuigenissen, wat het familiekarakter van de gemeente kenmerkt. Er zijn van tijd tot tijd doopdiensten door onderdompeling, op basis van een eigen geloofskeuze.

Activiteiten door de week: een gebedsavond op de woensdagavond en de Alpha cursus. De gebedsavonden zijn in het Marcuscentrym aan de Wijnesteinlaan en beginnen om 20.00 uur. Ze worden gekenmerkt door Bidden, Bijbel en Borrel (waarbij Borrel staat voor de ontmoeting en niet per definitie samengaat met alcoholgebruik). De Alphacursus wordt gegeven bij mensen thuis.

Contact:
email:  oudsten@evangelischekerk-utrecht.nl