De Ontmoetingskerk

Anjerlaan 47
2671 KH Naaldwijk

Geografische ligging: midden in het Westland, dichtbij Delft en Den Haag
Bereikbaar met bus nrs: 32 en 86 uitstappen halte Verdilaan, Naaldwijk (5 min. lopen)

Kerkdiensten:
iedere zondagmorgen, april t/m september om 9.30 uur, oktober t/m maart om 10.00 uur.
iedere zondagavond is er om 19.00 uur een vesper (een eenvoudige korte viering), in de Oude Kerk op het Wilhelminaplein.

Elke zondagmorgen is er koffie en thee na afloop van de dienst.

Kenmerken:
a) van de geloofsgemeenschap:
De Protestantse gemeente te Naaldwijk is een grote gemeente (ca. 3000 leden), met relatief veel jonge mensen en kinderen. Tevens is het een levendige gemeente waar veel activiteiten plaatsvinden. Qua geloofsbeleving is de gemeente veelkleurig.
b) van de vieringen:
We hebben verschillende soorten vieringen.
Elke zondagmorgen is er een ‘gewone’ kerkdienst, met liederen uit het Liedboek, begeleid door de organist en een preek.
Daarnaast is er op elke 1e zondag van de maand een Rode-Loper-viering. De muziek wordt begeleid door een band.
De vieringen worden voorbereid door telkens een andere groep gemeenteleden en zijn laagdrempelig. De vorm en inhoud zijn altijd een verrassing.
Tot slot is er vier keer per jaar een Hallo Contact-viering, een kleinschalige interactieve viering waarin het gesprek met elkaar over een bepaald thema centraal staat.
Tevens is er elke zondagavond om 19.00 uur een vesper in de Oude Kerk (Wilhelminaplein).

Activiteiten:
Er zijn gedurende het seizoen diverse lezingen en gespreksavonden. In september is de jaarlijkse gemeentezondag, waarbij na de kerkdienst een programma vol workshops, sport en spel volgt en tot slot een lunch met elkaar. In oktober/november is ieder jaar een driedaagse bazar waarvoor heel veel vrijwilligers zich inzetten en waar veel mensen op af komen.
Op 2e kerstdag wordt al jarenlang een diner georganiseerd voor mensen die alleen zijn. In de veertigdagentijd zijn er enkele ‘vastenmaaltijden’, i.s.m. de andere kerken in Naaldwijk. Daarnaast zijn er veel mogelijkheden om vrijwilligerswerk te doen in de kerk, van kopiëren tot koffieschenken, van kerkbladen bezorgen tot tuinieren.

Contactpersoon:
Jan Janse