De Basis

Condorweg 1,
7332 AC, Apeldoorn

Ligging: De Basis houdt haar diensten in Gebouw055. Het gebouw ligt centraal in Apeldoorn, op loopafstand van het NS station. Vanaf dit station is er ook een mogelijkheid om met buslijn 19 richting de Basis te gaan. De bus stopt voor de deur bij halte ‘Condorweg’. Het pand kenmerkt zich door een grote glazen voorkant.

Kerkdiensten: zondag om 9:30 uur en om 11:15 uur. Voor en na de diensten is er koffie.

Kenmerken: De Basis in Apeldoorn is een eigentijdse kerk met compassie. Zij wil optrekken met mensen die op zoek zijn naar de kern van het geloof in God. Velen verlangen naar echtheid, geborgenheid en zingeving. De God van de bijbel kan je meer geven dan je denkt. Dat hebben wij in ons eigen leven ontdekt en willen we graag met je delen. God heeft ons ook vandaag iets te zeggen.

De Basisdiensten zijn gericht op wie nieuwsgierig is naar wat het betekent om met God te leven. Stukjes drama, filmfragmenten of actuele voorbeelden rondom een bepaald thema brengen principes uit de bijbel dichtbij. Een enthousiaste live band begeleidt de diensten. De toespraak bouwt op een aansprekende manier een brug tussen de wijsheid uit de bijbel en jouw dagelijks leven.

Activiteiten door de week: Cursus Op zoek naar God, waarin je in groepsverband op ontdekkingsreis naar God gaat. Geloofszaken worden centraal ingeleid en in groepjes doorgepraat. Tussendoor is er koffie en af en toe wordt er samen gegeten.

Verder bestaan er groepen (@homes) van tien tot vijftien personen om ervaringen te delen, samen te bidden en zorg voor elkaar te dragen. Ook zijn er programma’s voor kinderen en jongeren in aparte leeftijdsgroepen. En er valt genoeg te klussen.
Er bestaat ook de mogelijkheid om als belangstellende bezoeker een „maatje” te krijgen die een tijdje met jou oploopt en waarmee je dingen kunt delen en hulp vragen.

Contactpersoon:
Cees Lutgendorff