Aanloophuis Leeuwarden

Bagijnestraat 36
8911 DR LEEUWARDEN

Het Aanloophuis ligt in het centrum van de stad, op 5 minuten afstand lopen van het NS station.

Kerkdiensten:
Iedere zondagmiddag van 14.30 tot 15.30 uur in het Aanloophuis. Rondom de viering is er thee en koffie.

Kenmerken:
Oecumenische viering in een klein kapelletje in het Aanloophuis, soms met diverse muzikale begeleiding. De deelnemers hebben inbreng in de dienst, zij kunnen hun verhaal kwijt, ook wat hen dwarszit. We steken kaarslicht aan, lezen uit de bijbel en hebben een thema. De diensten worden bij toerbeurt door zo’n dertien voorgangers van verschillende kerken en richtingen geleid, elk op eigen wijze.
De bezoekers leven veelal op straat. Het hele weekend is het Aanloophuis een veilige plek, waar een huiselijke sfeer heerst en waar mensen elkaar kunnen ontmoeten. Behalve voor een praatje of stilte kun je er terecht voor een spelletje of een krant lezen, een betaalbaar kopje koffie of thee of een broodje. De eerste zondag van de maand is er een broodmaaltijd.

Aanloop:
Het huis is op zaterdagmiddag van 13.00 tot 16.30 uur en zondag de hele dag van 9.30 tot 16.30 uur geopend.
Vanwege de bescherming van de gasten is het helaas nodig dat men over een toegangspasje beschikt. Dit kan men ontvangen na een kennismakingsgesprek.

Coördinator:
Marieke Jooste.